TREI SURORI

TREI SURORI
  • de Anton Pavlovici Cehov
  • Traducere: Elisabeta Pop
  • Regia artistică: Dominic Dembinski
  • Scenografie: Eugenia Tarasescu Jianu
  • Muzică: George Marcu
Premiera: 18 octombrie 2014
Durata: , fără pauză
AG

„La Moscova! La Moscova!” este strigătul-leitmotiv al celor trei surori, eroinele dramei cehoviene, puse în scenă de regizorul Dominic Dembinski, la Teatrul de Stat  Constanța. Casa de producție a TVR, a preluat în platou, cu ocazia aniversării a 155 ani de la nașterea  lui A. P. Cehov, această montare modernă, care transformă casa din gubernia uitată de lume, într-o casă a păpușilor, unde timpul se dilată pentru a îngloba istoria de început de secol XX, cu a sa Marea Revoluție Socialistă din Octombrie cu tot.

 

Distribuție

Cronici

„zglobiul joc/carnaval discontinuu, din casa cu păpuşi, dincolo de ludicul sexual al cuplurilor Tuzenbach (Marian Adochiţei) – Irina şi Verşinin (Adrian Dumitrescu) – Maşa, dincolo de excelentul monolog al baronului, de, aşadar, poezia zborului cocorilor şi a frumuseţii ninsorii, de vraja dansului, e sfâşiat brusc şi ameninţător, ca un viitor care nicidecum nu sună bine, în pofida utopiei în care plutesc cu toţii (cu excepţia Nataşei, fireşte), de vocea din off a lui Bobik. Căci, se va lămuri la începutul celui de-al doilea act, am progresat (e un fel de a zice) vreo douăzeci de ani, iar Nataşa şi Solionîi (Iulian Enache) sunt ofiţeri (politici) ai Armatei Roşii, înspăimântători ca incendiul care a cuprins oraşul, traducere a autodafeului marxist-leninist-stalinist. Înaintând în text ca în istorie (sau poate invers?), Dominic Dembinski impune actorilor un ritm tot mai grăbit, pe măsura poveştii unui secol XX rostogolit ca un bulgăre colţuros în văile unei societăţi mai degrabă visătoare decât practice, deşi jucându-se de-a teoria farmecului vitalist al muncii.”

Doru Mareș, Yorrick, „Mașinăria (timpului) Cehov” 28 octombrie 2014